mandag, oktober 25

Skrivesperre. Eller noe i den duren.

Egentlig ville jeg ikke at det første innlegget fra studentlivet skulle handle om skole. Studentlivet- "det søte studentliv"- skulle jo være fest og fjas og nye bekjentskaper. Muffinsbaking, tur i marka, besøk fra Oslo og alt mulig sånt. Jovisst har jeg fått smakt på det, men hovedgrunnen til at jeg ikke har klart å oppdatere bloggen de siste 2 månedene har vel faktisk vært den første delen av ordet "studentlivet". Dette innebærer nemlig unektelig litt skole.

Sitter her med ex.Phil-oppgave (et kjennetegn på at du er på nederste trinn på Universitetet) og skal skrive om 3 store filosofers, samt mitt eget, syn på om vi virkelig eksisterer elller ikke. Om det du opplever akkurat nå egentlig er en drøm eller hvordan vi kan bevise at livet skjer på ekte liksom. K-j-e-m-p-e interessant.
Jovisst er det dype og meningsfylte spørsmål, men... la noen andre ta seg av det. Akkurat nå.

Så dette er altså 3. kvelden jeg sitter sånn som det her og stirrer på oppgaveteksten. Og får gjort masse nyttige ting: vanne blomster, rydde i klesskapet, teste ut nye spennende oppskrifter, tatt en joggetur, runde facebook (og resten av internett) og sjekka ut chatroulette... Sistnevnte er IKKE noe å anbefale- iallefall ikke for en jente alene om kvelden :S

Elin og jeg skulle liksom jobbe 2 timer for å deretter møtes og ta pause. Fordi vi er så flinke.
Elin har skrevet 650 ord siden sist.
Jeg har skrevet 17.

Tror jeg lider av den skjeldne sykdomen "nonproduktiv a pressioris"- en mangel på produktivitet om jeg ikke har et overhengende press på meg.. For eksempel en innleveringsfrist til neste dag e.l.

Noen råd for motivasjon og oppstarts-trix?

3 kommentarer:

Line sa...

Jeg liker oppdatering! :D
17 ord delt på 2 i timen - det er akkurat sånn det gikk hos meg også på oppgaveskrivinga forrige uke, men takket være skipperen i meg, kom jeg i mål til slutt. På mi linje skal vi forresten ikke ha exphil før i 2. klasse...

Line sa...

Lykke til med oppgaveskrivinga forresten. Mitt beste triks på å komme i gang er å la panikken ta deg... Håper noen har noen bedre ;)

Ingrid sa...

"Elin har skrevet 650 ord siden sist.
Jeg har skrevet 17."

Beste setningen i dag<3